Tidak sengaja

Kerana tinta tangan aku dah banyak kali memakan diri, memakan hati Si pendengar yang merasakan aku sedang memerli.


Padahal jujur dari hati, hanya sekadar idea kosong yang pinta untuk berinovasi.

Aku banyak buat silap dengan orang, sampai satu tahap aku tak mahu lagi berhubung dengan orang ramai. Hanya sekadar teman rapat yang memang tanpa mereka, aku umpama hilang tangan dan kaki.

Pernah suatu ketika bila aku terlalu berlembut bicara, hanya menggunakan perkataan yang indah sahaja, aku disalah erti.

Tapi, aku tak sengaja.

Pernah juga aku berkasar dalam berbahasa seperti orang yang tiada budi pekerti, bercakap ikut suka hati. Tapi jujur ketika itu, aku pasti kelembutan tidak berfungsi lagi.

Tapi, aku tak sengaja.

Lalu dapat aku simpulkan, aku tak boleh ikut suka diri bila berbahasa. Lihat dengan siapa aku berkata, baru kita simpulkan bagaimana mahu bercerita.

Entri ini ditulis kerana aku dengan tidak sengaja telah tertekan 'butang favourite' ketika melakukan kerja-kerja stalking  sebentar tadi.



Shit betul.


Tapi, aku tak sengaja.

Gelakkan diri sendiri.



Kantoi.

No comments:

Post a Comment